Sök och varukorg
ShoppingCart Din varukorg: 0 st
Kategorier
loaderIcon
Varumärken
loaderIcon
Köpvillkor

Köpvillkor

När du handlar över Internet har du alltid 14 dagars så kallad ångerrätt inom Sverige. Enligt lag måste företaget betala tillbaka dina pengar snarast och senast inom 30 dagar. Den så kallade ångerfristen börjar räknas från den dagen du har tagit emot varan.

Du får själv betala kostnaderna för retur när du skickar tillbaka varan. Företaget ska dock alltid betala returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Företaget skall leverera dina varor inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Om Företaget inte levererar din vara inom denna tid, har du rätt att häva köpet. Om varan du har köpt är felaktig har du rätt att reklamera varan. Mer information kring konsumentköplagen hittar du på konsumentverkets hemsida. Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Villkor för byte och ångrat köp

Kläderna och dess förpackning skall vara oanvända och i nyskick.

Låt alla prislappar sitta kvar och returnera även varans originalförpackning. Emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den (du får självklart prova den). Du ansvarar för varan tills dess att vi har mottagit den. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på originalförpackningen eller liknande. Du får själv stå för frakterna.

Hur du returnerar varan

Du skickar enkelt tillbaka produkterna genom att fylla i den retursedel som följer i paketet, tillsammans med den produkt du vill byta, returnera eller reklamera.

Byte

Om du vill byta din vara så fyller du i den retursedel som följer i paketet och kryssar i rutan "Byte".
Du anger sedan vilken vara du vill byta till. Kolla på vår hemsida så att den vara du vill byta till inte är slutsåld i din storlek.
Du kan ringa eller skicka ett mail till oss, så reserverar vi varan åt dig.
Ett byte sker normalt 1- 2 veckor efter vi mottagit din vara.
Du ansvarar för varan till dess att vi har mottagit den.
Vill du byta till en dyrare vara så skickar vi den nya varan mot postförskott. Byter du till en billigare vara så skall alltid kontonummer anges på retursedeln. Frakten står du själv för, både tur och retur. Den nya varan skickas normalt inom 1 – 2 veckor efter att vi har mottagit den gamla (förutsatt att den finns i lager).

När du skickar tillbaks varan skall plagget vara i det skick som beskrivs ovan under ”villkor för byten och ångrat köp”.

Ångrat Köp

Om du mot förmodan ångrar ditt köp så returnerar du varan och anger det betalsätt du använde vid Köptillfället. På retursedeln kryssar för alternativet "Retur". Återbetalning sker normalt 1- 2 veckor efter det att vi mottagit varan.

Reklamation

Vill Du reklamera en vara eller om en vara blivit fel expedierad så beskriver du felet på retursedeln och sänder tillbaka varan till oss. Du kryssar även för rutan "Reklamation".
Vi ersätter dina fraktutlägg med frimärken om utläggen ej överskrider 50: - och sänder Dig en ny vara fraktfritt. Samma regler beträffande emballering, prislappar och originalförpackningar gäller här som för byten. Den nya varan skickas normalt 1- 2 veckor efter det att vi mottagit den gamla, förutsatt att den finns i lager.
Prisuppgifter ang. returfrakt finns att hämta på Postens hemsida eller hos det lokala postkontoret.


Frakttid

Vi skickar din order så fort som möjligt. Oftast går paketet iväg med posten dagen efter din beställning.
(Max inom 24 timmar.)
Ditt paket når dig inom 2 – 7 arbetsdagar. Leveranstiden varierar efter var du bor, hur stor din beställning är och postens eget arbete.

Leverans

Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ditt ansvar att med ditt kollinummer se efter vad som har hänt med din försändelse. Om du inte fått ett leveransbesked på en avi i brevlådan eller via ett sms, går det att lösa ut paketet med ditt kollinummer och legitimation på ditt närmaste utlämningsställe.

Följ ditt paket

Du kan gå in på Postens hemsida och söka på ditt Kolli-ID. Alla våra kolli märks med ett unikt Kolli-ID för att vi och du alltid skall kunna spåra ditt paket. Om du inte kan se ditt Kolli-ID, kontakta oss direkt via mrsthlm______.com

Meddelande från Posten

Du får alltid en avi i brevlådan eller ett sms i din mobil från posten när dina varor finns att hämta ut.
I meddelandet står det vilket utlämningsställe dina varor finns på. Om du beställt via postförskott betalar du för att hämta ut dina varor.

Obs! Ditt paket finns hos posten i 14 dagar, sen skickas det tillbaka till oss. Om förpackningen av något skäl skulle vara trasigt när du hämtar ut det, anmäl det direkt till personalen på utlämningsstället så att de kan göra en anmälan omgående.

Kan jag göra ändringar i min order om jag har beställt fel storlek eller ångrar mitt köp?

Om du vill göra ändringar i din order så kan du ringa kundtjänst på 08-752 00 52 eller maila oss på:____________________. Om du Maila in dina ändringar så skriver du ”ÄNDRINGAR I ORDER” i ärendefältet.
Tänk på att försöka kontakta oss inom tre timmar efter att du har lagt din order, då de flesta paket skickas iväg redan samma dag. Eftersom vi skickar din beställning inom några timmar, är det viktigt att du hör av dig till oss omgående!

Välkommen till vår kundtjänst!

Här hoppas vi att vi kan svara på alla de frågor du har som rör Mr Sthlm: hur man handlar, våra köpevillkor, tvättrådmed mera. Vår ambition är att vara den mest kundvänliga klädbutiken på nätet. För att nå dit, är du som kund alltid välkommen att kontakta oss direkt om det är någonting ytterligare du undrar över.